دات نت نیوک

مزایای چاپ پوستر تبلیغاتی

مزایای چاپ پوستر تبلیغاتی
Posted: بهمن 14, 1396
Categories: چاپ پوستر
Comments: 0

پوستر از رسانه های تبلیغاتی  دیگر مثل تلوزیون ارزان تر است.یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است نتواند از روشهای تبلیغاتی پر هزینه استفاده کند اما استفاده از پوستر تبلیغاتی با توجه به هزینه کمتری که به همراه خواهد داشت یکی از روشهای است که کسب و کارهای جدیی نیز میتوانند با استفاده از ان خودشان را معرفی کنند.

در دسترس بودن یکی دیگر از مزایای استفاده از پوستر برای تبلیغات است همانطور که مشخص است پوسترهای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر این مزیت را به همراه دارند قابلیت جابجایی یکی دیگر از مزیتهای مهم استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است. این پوسترها به راحتی جا به جا می شوند و استفاده کنندگان از این روش میتوانند با توجه به سهولت در جابه جایی پوسترهای تبلیغاتی خود را به راحتی به مکانهای مختلفی منتقل کنند.مناسب برای کسب و کار محلی کسب و کار های محلی، آن ها میتوانند با یک هزینه کم و نصب چندین پوستر در منطقه ای که کسب و کارشان در آنجا قرار گرفته است به راحتی و به شکل خیلی موثری کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی کنند.ارتباط موثر س بصری با مخاطب برقرار میکند.

poster 01

ویژگی های یک پوستر تبلیغاتی خوب

سادگی پوستر تبلیغاتی

هر چه مفهوم یک پوستر تبلیغاتی ساده تر باشد و مفهوم آن راحت تر منتقل شود، اثرگذاری آن بیشتر است

ارتباط پوستر تبلیغاتی

مفهومی که از پوستر تبلیغاتی درک می شود باید مرتبط با چیزی که تبلیغ شده است باشد.

رنگ پوستر تبلیغاتی

پوستر تبلیغاتی، یک رسانه بصری است پس رنگ در آن بسیار مهم می باشد. هر چه رنگ ها جذاب تر و گیرا تر باشد بیشتر می تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می شود که بیش تر از سه رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده نشود. بهتر است این سه رنگ نسبت به هم خیلی نزدیک نباشند. یکی از رنگ ها نسبت به بقیه، باید تفاوت بیشتری داشته باشد.

شکل کادر پوستر تبلیغاتی

منظور از شکل کادر، محیط دور تا دور یا همان شکل کلی پوستر تبلیغاتی می باشد. قبل از اینکه بخواهیم پوستر تبلیغاتی طراحی کنیم  باید بدانیم به چه قصدی می خواهیم این کار را انجام دهیم. یعنی این پوستر برای چه کسب و کاری قرار هست طراحی شود:

کادر عمودی : این کادر، کادری معمول و رایج است و برای مفاهیم خبری استفاده می شود

کادر افقی : کادر افقی، کادری ملایم و دارای سکون است که خیلی به آرامی پیام را منتقل می کند. موضوعاتی مثل مسائل دینی، قصه و گردشگری و طبیعت را می توان از این طریق منتقل کرد.

کادر مربعی : این کادر، مردمی و عمومی است. این کار برای موضوعاتی مثل مسائل حمایتی، کودکان، خیریه، آشتی، صلح و… می باشد.

 پوستر تبلیغاتی ترکیب بندی

ترکیب بندی یعنی هر اجزایی که در داخل پوستر قرار دارد. از جمله : متن، فونت، سایز فونت، رنگ فونت و پس زمینه، عکس و… این اجزا باید چشم مخاطب را بگیرد.

 

print poster

 

هماهنگی اجزا پوستر تبلیغاتی

بین همه اجزای داخل یک پوستر تبلیغاتی باید هماهنگی وجود داشته باشد. این هماهنگی باعث می شود تا مفهوم پوستر تبلیغاتی راحت تر منتقل شود و مخاطب گیج نشود.

خلاقیت پوستر تبلیغاتی

خلاقیت همیشه جواب می دهد. طرح های خلاقانه براحتی می تواند نظر بیننده را جلب کند و کنجکاوی او را برانگیزد. ایده های خلاقانه مسیر رسیدن به هدف را می تواند نزدیک تر کند. برای این منظور از یک طراح حرفه ای استفاده کنید. درست است که هزینه آن بیشتر می شود ولی اثرگذاری آن چند برابر آن پولی است که برای آن هزینه کرده اید.

poster 03

خوانایی پوستر تبلیغاتی

این موضوع به پوستر های تبلیغاتی متنی بر می گردد. متن ما نباید غلط املایی یا اشتباه تایپی داشته باشد. این از اعتبار پوستر ما کم می کند. مطلب دیگر این است که، متنی که در داخل پوستر تبلیغاتی هست دارای ایهام نباشد یعنی از یک جمله یا متن، دو برداشت جداگانه نشود. خودتان را به جای مخاطبان قرار دهید و سعی کنید متن پوستر تبلیغاتی خود را بخوانید. آیا اندازه کلمات، فاصله بین خطوط و … به گونه ای است که شما بتوانید به راحتی آن را بخوانید.

اجرای دقیق پوستر تبلیغاتی

باید در اجرا، بی نقص عمل کنیم. تجربه نشان داده است که اگر پوستر تبلیغاتی معمولی داشته باشیم ولی اجرای خوبی داشته باشیم بیشتر به نتیجه می رسیم تا اینکه، پوستر تبلیغاتی خلاقانه ای داشته باشیم ولی اجرای ضعیفی داشته باشیم. طراح گرافیک باید با انواع نرم افزار های اجرایی کار کرده باشد. ما باید در اجرا، همه چیزی که در ذهن داریم را روی کاغذ بیاوریم و آن را اجرایی کنیم.

چیدمان تیتر ها پوستر تبلیغاتی

در پوستر تبلیغاتی مهم می باشد که فونت و سایز و رنگ تیتر چقدر به موضوع تبلیغ نزدیک باشد.فاصله بین کلمات و سطر ها نیز مهم است.

فونت پوستر تبلیغاتی

یکی از اجزای مهم در پوستر تبلیغاتی، فونت می باشد. فونت، سایز فونت و رنگ آن بسیار مهم است.فونت باید با زمینه تبلیغ، هماهنگی داشته باشد.رنگ فونت باید نسبت به رنگ دیگر اجزای پوستر تبلیغاتی در نظر گرفته شود.بهتر است فونت، ساده نباشد ولی منظور این نیست که جوری باشد که نتوان آن را خواند.

کوتاه و مفید بودن پوستر تبلیغاتی

در پوستر تبلیغاتی، ما فضای زیادی نداریم پس باید با جمله های کوتاه و با مفهوم، پیام خود را منتقل کنید.

همچنین در زمان نوشتن متن پوستر تبلیغاتی خود به این نکته توجه کنید که از به کار بردن اصطلاحات سنگین و تخصصی تجاری پرهیز کنید. پوستر شما باید به گونه ای عامه پسند و صمیمی باشد که هر کسی بتواند به راحتی ان را درک کند. استفاده از متون سنگین و دارای اصطلاحات تخصصی تجاری میتواند باعث شود که مخاطب از مشاهده پوستر تبلیغاتی شما منصرف شود.

Print

EasyDNNRotator

Click on the Manage Content for adding and managing content.
Click on the Rotator Settings and choose what and how it will be displayed.

123movies